Thursday 19 November 2015

~ Cara Penggunaan Buah Manjakani ~

Sempena sambutan hangat untuk order buah manjakani, kat sini Dhila sharing sikit apa yang para isteri buat dengan buah manjakani. Ada yang buat air rebusan, ada yang jadikan macam ma'jun, ada jugak yang asah buahnya untuk dapatkan serbuk, dan macam2 lagi caranya. Macamane ye cara penyediaan buah manjakani ni? Teruskan bacaan ya!

1) Air Rebusan Manjakani

Rebus 3 biji manjakani bersama 3 gelas air menjadi 1 gelas.. Untuk hilangkan rasa kelat, minum segelas bersama air milo, air soya & sebagainya.. =)


2) Homemade Manjakani Capsules


Tumbuk kasar , blend dlm blender kering..masukkan dlm kapsul, telan 2 biji pagi dan 2 biji malam.


3) Ma'jun Manjakani


Cara 1 :

Makan sehari dua kali. Tumbuk manjakani, blender halus dan gentel kecik2 bersama madu. Kalau tak dicampur madu, nanti berderai pulak manjakani tu. =)
ATAU
Cara 2 :


Rebus biji manjakani hingga lembut kemudian tumbuk lumat dan gentel kecil2. 


Makan 3 biji pg dan mlm. mase nk makan rendam dlm air panas sekejap utk melembutkan semula kalau x , mungkin keras sgt..

Yang ni kalau dah ada serbuk manjakani lagi senang, kan? Gentel je dengan madu =) 


4) Cucian Miss V

Campurkan rebusan manjakani dengan sirih untuk cucian Miss V. Selain membantu untuk melegakan kegatalan di bahagian sulit , ia juga mampu mengetatkan Miss V 




5) Bertangas


Rebus manjakani dan masukkan dalam baldi selepas mendidih. Duduk di atas bangku (baldi diletakkan di bawah bangku) dan ambil kain batik, selubungkan badan sampai kaki. Jangan bagi wap keluar ya. 

Petua ni boleh diamalkan bagi yang menghidap buasir luar dan keputihan jugak. Bagi yang lepas bersalin tu. Fuh.. mesti bes buat bertangas ni ha.. Cubalah. ^^
(Tak pernah buat lagi, nanti la kalau ada rezeki lagi satu..uhuk2.. =p)

Nak tahu lebih detail cara bertangas? Klik kat sini : 


6) Asahan kulit manjakani

Kulit manjakani jangan dibuang... ade keperluannya. mak saya suka letak atas jerawat, bisul dan bekas 'scar'. caranya gosok kulit tu kat punggung lesung/pasu dengan sedikit air, pastu sapu kat atas jerawat/bisul/scar tadi. akan hilang tanpa perlu guna barang2 krim mahal. cubalah ;)

Ha, kat bawah ni adalah sedikit petikan testimoni dari para isteri yang super rajin sangat jaga kesihatan dalaman menggunakan manjakani.. 



TESTIMONI :


"Anda akan merasa kehangatan bersama suami sehingga sekarang dan saya telah mengalami menopaus 7 bulan yang lalu tapi masih ada ummph... Itu lah keajaiban amalan meminum air rebusan biji manjakani.. selamat mencuba.."

"Habis je pantang, Aduuuushhh, mengalahkan malam pertama saya..."


"Jimat kos x yah beli jamu mahal2...mudah dan murah..brkhasiat dan mantap.."


"Sy dah try cuci alat sulit dgn manjakani + sirih...asalnya sy guna utk melegakan gatal2 di bahagian sulit (pasal malu nak jmpa doktor), sy surf internet utk cari info bg alat sulit yg gatal. Kesan sampingan akibat mencuci dgn air rebusan manjakani + sirih => 3 hari, gatal2 hilang, malah alat sulit bertambah ketat...suami pun hairan + suka...skrg ni nak try minum air rebusan manjakani utk kesihatan dalaman pula"


Ha, best kan? Jom amal sama2.




Nak dapatkan buah manjakani, kapsul atau serbuk  manjakani? 

Whatsapp Dhila 0109227890 ye .. =)


*Dapatkan Lypotox, minuman untuk menurunkan berat badan & kulit yang cantik! Like page fb Lypotox Kurus Gebu. Boleh juga whatsapp Dhila tau untuk dapatkan Lypotox. Ready stock! =)





No comments:

Post a Comment